Desatero pro prvňáčky a jejich rodiče
Desatero dovedností a znalostí pro prvňáčky
-
Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
-
Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
-
Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
-
Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami.
-
Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
-
Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
-
Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
-
Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
-
Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči.
-
Do školní tašky si sám uložím věci.
Desatero pro rodiče
- Každý den kontroluji za přítomnosti svého prvňáčka jeho školní tašku.
- Každý den zkontroluji penál a připravím ostře ořezané tužky. Vím, že dítě jich má mít v zásobě několik.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládáme do tašky.
- Školní pomůcky koupím podle pokynů třídní učitelky až po informativní schůzce rodičů budoucích prvňáčků.
- Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
- V klidu si popovídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
- O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo.
Tím rozvíjím jeho rozumové vnímání.
- Své dítě pohladím, pochválím za dobré výsledky. Snažím se nezlobit se, když se mu něco ve škole nedaří.
- Jsem součástí školy, nestojím mimo ni, zvykám si na zcela samozřejmé návštěvy ve škole.