Pondělí 25. května
Dobré ráno, Kulíšci!
Vítám vás opět ve škole, máme tady poslední květnový týden. O víkendu nám počasí moc nepřálo, ale věřím, že i doma jste si odpočinuli třeba u LEGA nebo při čtení nějaké hezké knížky.
V neděli jsem si pročítala výsledky vašeho testíku ze čtení a docela jsem se divila, kolik z vás se nechalo nachytat u poslední otázky. Modroočka neodnesla velká kočka, to se mu přece jenom zdálo! Odnesl ho jeho člověk :-). A taky mě překvapilo, že pár dětí neumělo spočítat, kolik mají dohromady dva kocouři nožek a k tomu jeden ocásek - přece (2 .4) + 1 = 9 Ale nejspíš už jste přemýšleli o víkendu a jenom nepozorně četli, že?
V češtině dnes budeme jen opakovat, proto dnes začneme matematikou.
Matematika
- Začneme dnes pomalu s násobilkou 6. Pracovní sešit dobře uschovejte, budete ho potřebovat příští rok a teď budeme pracovat s těmi nakopírovanými listy, které jste si vyzvedli v pátek ve škole.
- Než si pustíme video s Matýskem, chci vám ukázat, že násobilku 6 už vlastně
z větší poloviny znáte, budete se muset naučit jen 4 nové příklady a to přece není tak hrozné. A samozřejmě řadu násobků, ale to jistě zvládnete. Koukněte se tady na tu tabuli, že si nevymýšlím ;-) - Teď si poslechněte Matýska, jak vám násobení 6 vysvětlí a ukáže on.
- A nakonec si vezměte pracovní list s nápisem Násobení 6 a vyřešte cv. 1, 2 a 3.
- Naučte se zpaměti celou řadu násobků - 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60.
- Můžete si také vyrobit další sadu kartiček (z jedné strany příklad a z druhé výsledek)
- Tohle je pro dnešek z matematiky všechno, posílat mi nic nemusíte.
- Protože v matematice bylo dnes nové učivo, v češtině si jen zopakujte slova se skupinami dě, tě, ně.
Vezměte si nakopírovaný pracovní list s číslem stránky 68 a celý ho vypracujte. Cv. 2 napište psacím písmem. Ve cv. 3. doplňte takovou slabiku, aby slovo dávalo smysl. - Pracovní list mi prosím pošlete.