Středa 13. května
12.05.2020 18:50
Dobré ráno, Kulíšci!
Děkuji za vypracované úkoly z češtiny - mám radost, že hezky píšete, některé práce vypadají jako vytisknuté, moc vás chválím :-) Jen Gerta s Kulíškem nad tím mávli ocáskem i tlapkami, že to není nic pro ně :-))
Ale konec legrace, dáme se do učení, ať máte brzy hotovo, co říkáte?
Český jazyk
- Včera jste si procvičili psaní slov se slabikami dě (a všechny háčky byly správně nad ě). Dnes se koukneme na další slabiku v pořadí - tě.
- Nejdříve si zkuste procvičit doplňování slabik dě, tě, ně - TADY
- V učebnici na str. 86 si nahlas přečtěte článek Letadlo a ústně splňte úkoly pod článkem.
- Dnes písemný úkol z češtiny nemáte. Komu psaní chybí, může si přepsat třeba cv. 2/86, ale není to nutné :-)
Matematika
- Pokračujeme v procvičování násobení a dělení 5. Nezapomínejte ale opakovat i násobky 2, 3 a 4, ať je nezapomenete!
- TADY můžete procvičovat násobení a TADY zase dělení 5.
- A teď PS str. 64 - slovní úlohu nahoře můžete vynechat a rovnou se pusťte do cv. 2/64.
Nápověda - hledej činitele k číslu uprostřed znamená, že máte najít příklad na násobení, jehož výsledek je číslo uprostřed. Takže ten první kruh - výsledek příkladů musí být 16. První příklad je 8.2=16 (8 a 2 vybarvíme stejnou barvou, tady červeně), druhý příklad bude 4.4=16 (jedna 4 už je modrá, takže i tu druhou 4 vybarvíme modře. A 5 zůstane bílá, protože se nám nehodí do žádného příkladu.
V každém kruhu tak vybarvíte vždy dvě dvojice čísel, jedno číslo zůstane bílé. - A ještě vypočítejte cv. 3/64 a toto cvičení prosím vyfoťte a pošlete mi mailem.
Prvouka
- Dnes budeme pokračovat v učivu o hospodářských zvířatech, k těm, co už známe, si přidáme ptáky.
- Zatím si jen přečtěte povídání o nich na str. 54 a 55 - čtěte pozorně tak, abyste si z toho něco málo i zapamatovali. V týdenním přehledu jsou stále odkazy na prezentace a procvičování, přidala jsem vám tam ještě jeden nový přímo k ptákům, tak můžete nakouknout.
- Příští týden se k tomuto učivu vrátíme, nenechávejte si ale všechno až na poslední chvíli, učte se průběžně, každý den třeba jeden odstavec.
- Co je třeba si zapamatovat - jako u předešlých zvířat: názvy všech členů rodinky a také to, proč jednotlivé ptáky chováme, jaký z nich máme užitek.