Středa 6. května

05.05.2020 18:09

Dobré ráno, Kulíšci!

Nejdříve se vrátím k včerejšímu testíku z prvouky - mrzí mě, že se vám špatně načetly body a že vám to pak bylo líto. Ale jak už jsem psala včera, já všechny vaše odpovědi vidím, a tak moc dobře vím, kdo má kolik chyb doopravdy. Někomu jsem to už napsala, ostatním sdělím počet bodů spolu s ohodnoceným dnešním úkolem. Kdybych to měla známkovat jako ve škole, tak by tu byly dvě dvojky, dvakrát jedna mínus a jinak samé jedničky - to je slušný výsledek, ne?

Chtěla bych ještě pochválit Hedušku - ona mi totiž posílá záznamy z přečtených knížek a za tu dobu, co jste doma, přečetla už tři! To je o moc lepší než já, já jsem stihla jen jednu (ale tlustou, měla 777 stran). Abych nezapomněla, jeden zápis mi poslala taky Maruška. A jak jste na tom s přečtenými knihami vy ostatní? Můžete mi to napsat ze svého školního mailu ;-) (nebo třeba vyfoťte obálku knihy). Zatím si svoji schránku zaktivovalo 7 dětí, včera přibyli Sašenka a Vojta. Tak už je vás Sedm statečných (jako v tom stejnojmenném filmu) :-))

A teď už se dáme do dnešní práce :-)

Český jazyk

  • Nejdříve si procvičte psaní i/y - TADY
  • Pak si znovu projděte psaní velkých písmen ve vlastních jménech - TADY
  • Do sešitu prosím napište cv. 5/83 (Na dvorku) - stačí mi 6 vět, kdo chce, klidně může napsat i víc. Barevně vyznačte doplňovaná písmena - i, í a y,ý.
    Toto cvičení mi prosím pošlete.
Matematika
  • Dnes začneme s násobky 5. Tak se nejdříve podívejte na video s Matýskem.
  • Pak si totéž procvičte v PS na str. 62 - udělejte si cv. 1 a 2.
  • Máte ještě kartičky s násobilkou 2 a 3? Vyrobil si někdo i násobilku 4? Můžete si teď dodělat násobilku 5 a zahrát si třeba s maminkou nebo s bráškou či sestrou vojnu. Jak se to hraje? Takhle:
    Hra je pro dva hráče. Rozdělte kartičky na polovinu, nahoře budou příklady, dole výsledky. Teď oba hráči vezmou vrchní kartu své kupičky a počítají příklady. Vyhrává ten, kdo má větší číslo (výsledek příkladu porovnejte). Pokud máte stejný výsledek, je to vojna a musíte si vzít další kartu z kupičky. Opět počítáte a vyhrává větší výsledek. Výherce si vezme všechny 4 karty. Hru můžete hrát tak dlouho, až jeden z hráčů nebude mít žádnou kartu. 
  • TADY ještě pro jistotu znovu přikládám video s návodem na kartičky.

A to je pro dnešek všechno :-) Přeji vám hezký den ;-)